30/4/15

ÉLISÉE RECLUS, EL SEU TEMPS I LA SEVA INFLUÈNCIA





in

El personatge era, efectivament, Elisée Reclus. Paga la pena recuperar la seva figura i incidir en el fet que Reclus es va allunyar de certes derives violentes d'un determinat anarquisme. Malauradament avui, per diferents bandes, es torna a identificar anarquisme amb violència quan d'anarquismes n'hi ha diversos i una gran part absolutament pacífics i amb aspiracions a allò que en deien la fraternitat universal. Tant de mal fan a la seva ideologia original els qui creuen que per ser anarquista s'ha d'anar a cremar el que sigui com els poders vigents els quals, amb molta mala idea, no s'estan de definir determinats moviments amb tendència a fer destrosses amb l'adjectiu, sense matisos, d'anarquistes. 

2 comentaris:

Tot Barcelona ha dit...

Cierto. La palabra anarquismo es utilizada por los medios, no sólo la policía, para comentar actos violentos.
Creo que las palabras están perdiendo su significado primigenio y que se están adulterando.
Hemos vuelto, estoy convencido de ello, a la Lógica Neopositivista y estamos borrando la Metafísica de nuestra entorno.
El problema del Ser, las dudas sobre la existencia, o el pensar sobre el alma se diluye y se realza la figura de la técnica, de todo aquello que es comprobable y no admite discusión, porque los números cantan.
Ya te puedes encontrar mal que si la enfermera te dice que estás fenomenal porque tienes 36´6 de temperatura lo tuyo es imaginario.
Hoy, todo aquello por lo que lucharon muchos y se dejaron la piel, ha pasado a ser historia.
Salut

Júlia ha dit...

Es que tanto me preocupan los que 'mandan' hablando de grupos de ideología anarquista, así, en general, como los que se creen que para ser anarquista hay que tirar piedras a la poli o quemar containers, detrás del anarquismo serio había filosofía, lectura, discusión y profundidad.