25/10/09

Hollywood contra Franco i les sales de cinema contra els espectadors!




Fa pocs dies es va promocionar aquest documental, que sembla molt interessant. Gregorio Morán en parlava també dissabte, al seu espai habitual del diari La Vanguardia que molta gent segueix. La meva sorpresa ha estat comprovar que, ara per ara, a Barcelona, només es pot veure als cines Icària en horari únic de dos quarts d'una de la matinada. Em sembla una vergonya. Precisament era un dels documentals a tenir en compte en les nostres propostes de cine fòrum sobre temes històrics. Tanta memòria històrica i després passen aquestes coses, quan aquest documental s'hauria de passar a instituts i facultats de forma normalitzada. Per cert, a Girona es pot veure en un horari més raonable, haurem de fer una excursió històrico-tertuliera a la ciutat immortal.

3 comentaris:

Gregor ha dit...

Jo sóc fan del Gregorio Morán, de vegades la raó principal per comprar la vanguardia el dissabte és pel seu article. Precisament amb el Comes parlavem de que es podria fer el cine-forum al muesu del cinema de Girona

Júlia ha dit...

Jo també, i molta gent. No sempre estic d'acord amb el que diu però em fascina 'com' ho diu, és el periodisme d'opinió que ara s'està perdent, articles llargs, amb gruix intel·lectual i que 'diuen coses', a més escriu el castellà de forma excel·lent.

Dit això, cap a Girona, una excusa més per fer-hi una sortideta.

Júlia ha dit...

Ara l'han recuperat a l'Alexandra en sessions matinals, a veure si dura...